Soralım Öğrenelim

Ali manav

İyi Akşamlar Şükrü Hatun bey benim oğlum tip 1 diyabet 3 sınıfa gidiyor okulda diyabetli olduğunu çocuklardan saklamak gerektigini söyledi mudur bey bunu da çocuğu psikolojik açıdan korumak için olduğunu açıkladı bana pek mantıklı gelmedi bizi bu konuda aydinlatirmisiniz özel bir okul ustelik | 04 Ekim 2016 - 22:28

Çok saçma müdürün tavrı bence. Biz tam tersine Tip 1 diyabetin hiç bir şekilde saklanmaması gerektiğini söylüyoruz. Bana okulun ve okul müdürünün telefonunu yazarsanız arayıp anlatabilirim. Aşağıdaki linklerdeki yazıları okuyabilirisiniz. http://t24.com.tr/yazarlar/sukru-hatun/diyabetle-arkadas-olmak-sorunsuz-ve-basarili-bir-hayat-surdurmek-mumkun-mu,11332http://www.radikal.com.tr/yorum/diyabetli-bir-cocuktan-ogretmenlere-mektup-var-1028526/

Prof. Dr. Şükrü Hatun

Pelin Olg

İyi günler. 21 yaşındayım. 10 yıldır tip 1 diyabetim. A1c değerlerim genel olarak 8, 9, 10 civarlarında. Oturduğum ve uzandığım zamanlar ayaklarımda uyuşma oluyor ve yaklaşık 2 3 aydir ayak baş parmağımda kısmi his kaybı yaşıyorum. Ayrıca ileride çocuk sahibi olmakla ilgili problem yaşar mıyım | 02 Ekim 2016 - 23:45

Bence bu değerlerinizi düzene sokmak için çabalamalısınız, doktorunu ile görüşmelisiniz. Göz kontrolünü de yaptırmalısınız. Kaygılarınızı şekerinizi daha iyi kontrol edebilmek için kullanın.

Prof. Dr. Oğuzhan Deyneli

Sina Şahin

hocam tıp 1 diyabetin geçmesi için bir ilaç üretmişler yabancılar gerçekten o ilacı kullanırsak hastalıgımızın gececegini söylüyorlar o ilacı kullanırsak hastalıgımız gecermi ilacın adı hymecromone tablets teşekürler iyi günler | 01 Ekim 2016 - 17:36

Yok böyle bir şey. Bizlerin veya sizi izleyen hekimlerin söylemediği hiç bir şeye inanmayın derim.

Prof. Dr. Şükrü Hatun

huseyın talha

Sekerim sureklı düşüyor ve tıtreme göz kayması konuşamama nöbet geçirme gibi oluyor nedeni nedir cevaplarsanız sevinirim | 30 Eylül 2016 - 19:49

Bu çok önemli bir problem. Vakit geçirmeden kendi hekiminize gidin.

Prof. Dr. Şükrü Hatun

esrasude

hocam merhaba kansız seker olcum cıhazını nereden bulabılırım | 30 Eylül 2016 - 14:01

Ülkemizde servisi olan iki cihaz var. İlki insülin pompası ile entegre olanı. Bunu Medtronik satıyor. İkincsi Dexcom'un böyle bir cihazı var. Telefonlarını internetten bulabilirsiniz.

Prof. Dr. Şükrü Hatun

Ferhat

Merhaba ben 21 yaşımda şeker hastası oldum tip 1 şeker,benim şeker hastalığım genetik değilmiş doktor dedi,sinirsel,ve ben bunun alıdğım fazla ilaçlardan olduğunu düşünüyorum pankreasımı tahrip etti,ben insülin sayımı yaptım akşam 9 da 20 ünite lantus vuruldum sabah 9 da 17,5 ünite insülin çıktı doktor pankreasında ki ünsilün dedi ben nasıl sevindim sanki dünyamı yeniden buldum,doktor vurulduğun insülinle karışık dedi pankreasında ki insülinle,şekerm yüksek çıkıyor doktor şekerin şekerden yüksek değil başka bir şey var dedi,yani ben az ünsilinde vurulsam çokta vurulsam şekerim aynı üç dört yıl önce 8-9 üç aylık kan şekeri şimdi 11 lerde.Dikkatte etsem şekerim yüksek,bulgur şeker yükseltmiyor kepek ekmek denedim hiç şeker yemeden çayada şeker atmadan,yine yüksek,uzun süre açlığada dayanabiliyorum,öğlen 2 den akşam 8 kadar yemediğimde oluyor,son olarak ben akşam 10 yesem sabah 10 na kadar kahvaltı yapmadan durabiliyorum,evdekiler şeker hastaı olmasada benden çok yiyorlar,yani ben şeker hastası olmadığımı düşünüyorum,uzattum ama gereken şeyleri yazdım çünki bu hastalık o kadar çektiriyorki bu yazılar nokta kalır,kısa cevabta yeter. | 29 Eylül 2016 - 16:02

Ferhat tam olarak sormak istediğini kısa ve açık bir dille tekrar yazarmısın.

Doç. Dr. Dyt. Alev Keser

Murad altıntaş

Mesajlara hangi aralıklarla cevap veriyorsunuz | 22 Eylül 2016 - 11:57

Vakit bulduğumuz zaman. Bu sıra veremedim. Daha çabuk vermeye çalışırız.

Prof. Dr. Şükrü Hatun

Hakan

Merhaba.iki yıldır tip1 diyabetliyim.10 yaşındayım.şeker ölçümü yapmaktan parmaklarımın uçları kızarıyor kabarıyor kötü bi görünüm oluşuyor.Önerebileceğiniz bi cilt tedavisi var mı | 20 Eylül 2016 - 15:15

Cilt tedavisinin bir yararı olmaz ama tek parmağını kullanmaman en iyi çözüm. Yani hem bütün parmaklarını kullanabilirsin hem de kullandığın parmağın değişik yerlerini kullanabilirisin.

Prof. Dr. Şükrü Hatun

Mustafa

İyi günler kardeşim 10 yaşında 2 aydır tip 1 diyabet şekerinde dengesizlik var bir yükselip bir düşüyor bu olay son günlerde gerçekleşti nedeni ne olabilir | 16 Eylül 2016 - 00:49

Balayı dönemine giriyor ya da çıkıyor olabilir. Kan şekeri defterini ve insülin dozlarını incelemek gerekir.

Prof. Dr. Şükrü Hatun

murad altıntaş

erhaba ben top oynuyorum kulüpte tip1 diyabet hastasıyım antramandan önce ölçüyorum 138 1dilim ekmek 200 ml süt içiyorum başlıyorum antraman yarım saat sonra ölçüyorum 260 çıkıyo ben normal yediğimde bile bi dilim ekmeği ve sütü bu kadar yükselmiyo en fazla 180 e yükseliyo ama top oynuyunca 260-280 oluyo neden oluyodur bu çok yoruluyorum lütfen yardımcı olursanız sevinirim | 15 Eylül 2016 - 14:03

Murat öneclikle planlı egzersizlerde extra öğün almak yerine egzersizden önceki öğünde insülin dozunu azaltabilirsin. Ne kadar azaltacağını deneme-yanılma yoluyla belirleyebilirsin. Kan şekerinin 138 olması egzersize başlamak için yeterli. Ekmek ve süte gerek yok. ancak egzersizin uzarsa her saat başı 15 gram karbonhidrat içeren yiyecek veya içecek tüketebilirsin. Kan şekerinin egzersizden sonra yükselmesinin nedeni ise egzersiz sırasında adrenalin gibi hormonların kandaki düzeyinin yükselmesi ve buna bağlı olarak karaciğerde şeker üretiminin artmasıdır. Vücutta yeterli insülin varsa genellikle bir süre sonra kan şekeri düzeyi düşer.

Doç. Dr. Dyt. Alev Keser